Szalajka - völgy a Fuji X-E1 -el

Szerelem van!

Nemrég úgy döntöttem, hogy megválok a dög nehéz, és már igen csak sok darabból álló - ezáltal nagy táskával utazgatós - Canon DSLR gyűjteményemtől, és egy sokkal kisebb fényképező gép után nézek, mert a család bővülése miatt nem nagyon van hajlandóságom a sok motyót cipelni. Igazából kiismertem a határaimat, és a felhasználási területeket ez alatt a pár év alatt míg DSLR -ekkel fényképeztem, és rájöttem, hogy nekem nem fog kelleni az a plusz, amit nyújthat. Gondolok itt a nagyon jó kézben tarthatóságra, a stabil fogásra, a villámgyors témakövető fókuszra, ugyanis talán kettő sport eseményen voltam, ahová az nagyon jó lehet. Én inkább a természetet, a várost, és a portrékat kedvelem, tehát ezeket a plusz dolgokat feláldozom a kisebb gép oltárán.

Update! - Nem búcsúztam el a Canon -tól, ismét van egy 550D-m, szeretem a Canont na!

Semmi képen nem akartam viszont a kép minőségéből és az ISO értékekből engedni, és a lehető legjobb optikai tulajdonságokat szem előtt tartva kezdtem egy új gép után keresgélni. Sokat nyomott a latban, hogy mostanában - talán az öregedés jele - kezdtek nagyon tetszeni a retró kinézetű dolgok. Először a FotoTVPlus oldalán találkoztam ezzel a videóval, amiben Nánási Pali a Fuji X-E1 -et méltatja, és kapásból felkeltette az érdeklődésem, persze tudom, hogy ez egy jól megszervezett kampány a Fuji részéről, de be kell hogy valljam, hatásos. És nem mellékesen semmilyen kamu nincs benne.



Nagyon sokat olvastam utána, rengeteg tesztet megnéztem, (szerintem mindet :)) és egyre jobban kezdtem beleszeretni a gépbe, úgy, hogy még a kezembe se fogtam. Az X-Pro is nagyon tetszett, de annak nagyon horror az ára, és nekem úgy jött le, hogy semmivel se tud többet, mint az X-E1, kivéve talán az optikai keresőt, - ami gondolom sokkal akku barátabb - de most ezt hagyjuk. 

Ami az első találkozásunknál szembe ötlött és nem nagyon tetszett - DSLR után - az valóban a lassabb AF, és a keresőben látott kép. Aki optikaihoz volt szokva éveken keresztül, ez olyan mintha visszaléptünk volna az időben vagy 2-3 évet. De gyorsan meg is kell említenem a látott kép nagyon jó minőségű éles, és fényerős, csak hát mégsem optikai, ezáltal mozgatás közben hajlamos az elmosódásra, de valójában ez csak kevés fénynél tapasztalható. Ami viszont nagyon tetszik, hogy gyors gombok állíthatóak be, minden fontos kezelő szerv kint van a készüléken, egyből elérhetőek. Teljesen manuálisan is lehet használni a gépet, és ezeket nagyon jól lehet állítani.

A képminőségről  

Hát az valami csoda! A Canonnak csak az L -es optikái hozzák ezt a képminőséget, és az se mind! Mondjuk a Fujinak csak prémium minőségű optikái vannak, és mindnek olyan is az ára. De a rajzolatuk bámulatos, és az anyagminőség szintén. (Mind fém!) Az ISO értékek is példaértékűek, nagyon híressé tették a Fujit ezáltal. Bátran lehet akár 6400 -on is használni, alig látszik valami szemcsézettség, és az is olyan, mintha valami régi filmet szimulálna és nem digitális zaj lenne, ez még inkább szerethetővé teszi a készüléket.

A képek

A Szaljka - völgyben jártunk a hétvégén, ott készültek a képek, mindegyik 35 1.4 es Fujinon optikával.
Néhol vignettálás került a képre, és egy- két fotón színhőmérsékletet állítottam mást semmit.

Úgy érzem a fotók élnek, és én ismét beleszerettem a fotográfiába, és a X-E1 be! 
































Megjegyzések

  1. Nagyon jó fotók, gratulálok!

    Imre

    VálaszTörlés
  2. Meglepődtem a képek jó minőségén. Most állok vásárlás előtt. A cikk és a video sokat segített a döntésem majdani meghozatalában. Köszönöm Önnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a látogatást! Örülök, ha segíthettem!

      Törlés
  3. Kedves Tamás! Karácsonykor nálam is végre eljön a gép vásárlás ideje. Ez idáig 100%-ig biztos volt, h. tükrös gépet veszek, de most - látva a képeid minőségét - elgondolkoztam. Milyen obival készítetted a képeket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Itt a bejegyzésben szereplő képek fujinon xf 35mm f1.4 r obival készültek. Ettől a bejegyzéstől kezdve 99% -ban Fuji gépeket használtam. A címkékben szerepel a gép típusa és az obi típusa is.Pl. X-E1 35 1.4 stb.

      Köszönöm, hogy benéztél!

      Törlés

Megjegyzés küldése