A szigeten


Fujifilm X-T1& 56 1.2









Megjegyzések

  1. Szervusz!

    Harmadik éve fotózom tudatosan. Nikon D3000/18-55-től eljutottam a D800/24-70_2.8 kombóig, és hogy technikailag a vágyott a csúcsra értem, rájöttem, ez nekem sok. Méret és súly egyaránt. Képminőség természetesen hibátlan, felbontás hihetetlen, de nagy, nehéz, kényelmetlen.
    Aztán vásároltam használtan egy X-E1/18-55/2.8-4 kombót és azóta nem bírok magammal. Látom, hogy ezek a fotók X-T1-gyel készültek a csodás 56/1.2 optikával. Te ismered a X-E1-et is, X-T1-et is. Mit gondolsz, nagy marhaság lenne dobni a d800-at egy X-T1 kedvéért?
    Nagy előrelépés a x-t1 az x-e1-hez képest? Magyarán érdemes az új és szuper profi vázért beáldozni a nagy dögöt, vagy inkább maradjon d800 is meg az x-e1 és inkább további jó Fuji optikákra gyúrjak?
    A fullframe varázsa kissé gátol a döntésben, de lassan úgy érzem, meg olvasom is, hogy az előnyök egyre olvadnak.

    Előre is köszönöm a véleményed!

    üdv. Robi

    VálaszTörlés
  2. Szia Robi!

    Nehéz kérdés ez. Pont így tépelődtem én is az X-E1 vásárlása előtt. Nagy volt már a motyó. (én Canonos voltam) Volt már 70-200, 24-70 2.8, 50 1.4, meg minden... De nem kell mondanom, mit jelent ez súlyban, táskában. Nagyon szerettem, tényleg. De váltani kellett, mert sok volt. Már másfél gyerek van, olyan sok cuccunk van, ha elmegyünk valahová, hogy az hihetetlen. Arról nem is beszélve, hogy az X-E1 -el ismét kinyílt a világ kis túlzással. Imádtam/imádok vele fényképezni a mai napig. Én is a 18-55 -tel vettem meg, de csakhamar csaptam hozzá egy 35/1.4 -et.
    Na de visszatérve a kérdésedhez. Az X-T1 természetesen jobb az X-E1 nél. Leginkább gyorsabb a fókusz, gyorsabb biztosabb működés, tényleg nagyon egyben van. Fantasztikusan jó kereső, már-már olyan mint egy DSLR, de tényleg bámulatos, sokkal jobb mint az X-E1 -é. A hab a tortán valóban az 56/1.2. Döbbenet ez az obi. Teljesen nyitva is olyat karcol, hogy nagyon durva. De! Sajnos a fókuszkövetés, és a fókusz találat meg sem fogja közelíteni a D800 -at. Ezen a téren van még hova fejlődni. Bár, rebesgetnek egy frissítést a T1-hez késő ősszel, ami állítólag csodákat tesz majd. Az akku is maradt olyan gyenge mint az X-E1 esetében, nálam 300-400 expo megállítja mindkettőt.
    De kipróbáltam az 56/1.2- őt az X-E1 -en is, hát szárnyal vele, ezzel is teljesen el lennék. Sőt az E1 en most egy 23 1.4 van fixen, hibátlan lencse az is.
    Talán egy D800 -at nem ér az X-T1, de van egy érzés ami a hatalmába keríti az embert, miközben ezeket a kamerákat használja.

    Ha van még kérdésed nyugodtan írj, ha tudok szívesen válaszolok.
    Szép fényeket!

    Üdv: Tamás

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hálásan köszönöm, nagyon sokat segítettél. Akkor hát marad a d800 és gereblyézem a zsetont ezekre a jó kis Fuji optikákra. A d800 meg megmarad a 24-70-nel gold standard-nek.
      Ide meg majd rendszeresen benézek!

      üdv. Az örök vaku fényeskedjék neked! :-D

      Robi

      Törlés

Megjegyzés küldése